ဘီလူးချောင်းပြောသောနေ့တစ်နေ့ အခန်း(၁)
ဘီလူးချောင်း
ဘီလူးချောင်းသည် မိုးဗြဲမြို့ထဲရှိသောချောင်းတစ်ချောင်းဖြစ်သည်၊ ထိုချောင်းသည် လွိုင်ကော်မြို့ ထဲသို့ စီးဆင်းသွားလေသည်။ ထိုမှတစ်ဆင့်ရေအားလျှပ်စစ်ထုတ်ရာလောပိတသို့ဦးတည်စီးဆင်းသော ချောင်းဖြစ်ပါသည်။ ထိုချောင်းသည်သဘာဝချောင်းပီသစွာပင် ကောက်ကွေ့ကာစီးဆင်းသွားလေသည်။ ကောက်ကွေ့နေသောချောင်း၏ ဘေးမှာရှိသည့်စိုက်ခင်းများသည်လည်း တစ်ဆယ့်နှစ်ရာသီလုံးလုံး လိုအပ် သလောက်ရေတွေရနေသောကြောင့် စိုက်ခင်းများကအမြဲစိမ်းစိုလျက်ရှိပါသည်။ ထိုဘီလူးချောင်းသည် စိုက်ပျိုးရေးလုပ်သားတွေအတွက် မိခင်ဖြစ်သလို ချောင်းဘေးရှိသောရွာတွေကိုလည်း လိုအပ်သည့်ရေကို ပေးနေသောကြောင့်ကျေးရွာများ၏မိခင်ပင်ဖြစ်ပါသည်။ ထိုဘီလူးချောင်းသည်ဖယ်ခုံကနေစီးဆင်းလာသော ရေဖြစ်သည်၊ ဖယ်ခုံအင်းကရေ ဖြစ်သည်။ ဖယ်ခုံအင်းသည်စကားအင်းကနေစီးဆင်းလာသောရေဖြစ်သည်။ စကားအင်းသည် အင်းလေးကန်ကနေစီးဆင်းလာသောရေဖြစ်သည်။
ထိုအင်းလေးကန်ကရေသည် တောင် ကြီး၊ ရပ်စောက်၊ ရွာငံ၊ ပင်းတယစသည့်အရပ်အသီးသီးကစီးဆင်းလာသောရေတို့၏ ပေါင်းစပ်ထားသောရေ ပင်ဖြစ်သည်။ အင်းလေးကန်ကနေမှစီးဆင်းလာသောထိုချောင်းရေထဲသို့ ပင်လောင်း၊ ဖယ်ခုံ စသည့်အရပ်ကစီးလာသောရေများလည်း ထပ်ဆင့်ပေါင်းစပ်ထားပါသည်။ ထိုဘီလူးချောင်းရေသည် ရှမ်းပြည်နယ်တောင်ပိုင်းဒေသအသီးသီးရှိသောရေစက်ရေပေါက် များတို့ စုပေါင်းထားသည့် ပြယှဂ်တစ်ခုဟုလည်းဆိုနိုင်ပါသည်။
ထိုရေသည်ရေချိုဖြစ်၍ လိုအပ်သလိုသုံးလို့ရ သည်။
မွေတော်ကျောင်း၊ ညောင်ဝိုင်းကျောင်းတို့ဆိုလျှင် ထိုဘီလူးချောင်းဘေးကဖြစ်၍ ထိုကျောင်းတို့၌ နေသောစာသင်သားကိုရင်လေးတွေဆိုရင် ဘီလူးချောင်းမှာရေချိုးရင်းရေကူးသည့်အတတ်ပညာကို ဘယ် သူသင်လို့သင်မှန်းမသိ အလိုလိုတတ်ခဲ့ကြပါသည်။ အမြဲတမ်းတိတ်ဆိတ်မှုကိုတန်ဖိုးထားသော ရဟန်းသံ ဃာများအဝန်းအဝိုင်းထဲတွင် ဆော့တတ်ကစားတတ်သည့်အရွယ်ဖြစ်နေသောကိုရင်လေးတွေအတွက် အနည်းငယ်ကျဉ်းမြောင်းသလိုခံစားမှုများသည် ဘီလူးချောင်းထဲခုန်ချပြီးရေချိုးသောအခါ ကျဉ်းကျပ်နေ သောစိတ်ခံစားမှုကို ဆေးကျောပေးပြီးသားဖြစ်သွားလေသည်။ ကိုရင်ရှင်သူရိယဆိုရင် စိတ်ညစ်သည့်အခါ ကျောင်းရဲ့အရှေ့ဘက်က အရိပ်ရစက္ကူပန်းပင်အောက်ထိုင်ခုံပေါ်ထိုင်ပြီး အရှေ့ဘီလူးချောင်းကိုပဲလှမ်းကြည့်လိုက်သည်။ ဘီလူးချောင်းကိုမြင်တာနဲ့ စိတ်ခံစားမှုကတစ်မျိုးပြောင်းသွားလေသည်။ ဘီလူးချောင်းကိုကြည့်လျှင် တရစပ်ပြေးဆင်းနေသောရေစီး ကြောင်းများကိုမြင်နေရသည်။
ထိုရေစီးကြောင်းထဲတွင် ငါးပုဇွန်မျိုးစုံလည်း ပျော်မြူးနေကြသည်ကို မြင်ယောင်ပါသည်။ ငါးတို့ပုဇွန်တို့ပျော်မြူးသလိုပဲ လူတွေလည်းရေထဲမှာရေကူး ကစားနည်းမျိုးစုံဖြင့်ပျော်မြူးကြသည်ကိုလည်း မြင်ယောင်မိပါတော့သည်။ ထိုပျော်မြူးမှုပုံရိပ်များသည် မြင်ယောင်သူ၏ရင်ထဲကိုလည်းကူးစက်လာပါတော့သည်။ ထိုသို့သောခံစားမှုမျိုးကိုရလာသောအခါ စော စောကညစ်နေသည့်စိတ်များသည် ရေစီးကြောင်းနဲ့ အတူစီးဆင်းပြီးမျှောသွားလေသည်။ ကြည်လင်သော စိတ်ဖြစ်စဉ်များကျန်ရစ်ခဲ့သောသည်။ ဘီးလူးချောင်းထဲက ရေစီးကြောင်းသည် စိတ်ကြည်လင်ဖို့အတွက် ကြည့်စရာမှန်တစ်ချပ်ဖြစ်လာခဲ့လေသည်။
ထိုအချိန်တွင်မိုးဗြဲမြို့မှာစက္ကူပန်းပန်သိပ်ပေါများသောအချိန်ဖြစ်သည်။ အခြားနေရာမှာတော့ ဘယ်လိုခေါ်လည်းမသိပါ၊ မိုးဗြဲမှာတော့ စက္ကူပန်းပင်ဟုခေါ်ပါသည်။ အနံကမရှိ၊ ပန်း၏အရောင်က အနီရောင်လည်းရှိပါသည်။ အဖြူရောင်လည်းရှိပါသည်။ စက္ကူပန်းပင်ပေါက်ပုံကထူးဆန်းသည်။ အလယ်မှာအပင်ခပ်ကြီးကြီးတစ်ပင်ပေါက်သည်။ ထိုအပင်ပေါ်မှာပင် အပင်၏အမြစ်နားကစ၍ နွယ်ပင်လိုအကိုင်းလေးတွေဖြာထွက်သည် ထိုနွယ်ပင်အကိုင်းပေါ်မှာပင်အရွက်များ၊ အပွင့်များက သူထက်ပိုထွက်လာနိုင်ဖို့ အလုအယပ်ထွက်လာကြပါသည်။ ထိုအပင်ကခြောက်ပေ၊ ခုနှစ်ပေလောက်ရှိသဖြင့် အပင်၏ပတ်ပတ်လည်မှာသစ်သားပြားများနဲ့ဝိုင်းရံထားပြီး အပင်၏အောက်ခြေပတ်လည်မှာ ထိုင်ခုံတွေပြုလုပ်ကြပါသည်။ မွေတော်ကျောင်းမှာလုပ်သလိုပင် အဲဒီအချိန်တုန်းကဆိုရင် မိုးဗြဲမြို့မှာ စက္ကူပန်းပင်တွေက တစ်မြို့လုံးလိုလိုနေရာတိုင်းမှာမြင်တွေ့ရပါသည်။
တစ်ချို့စားသောက်ဆိုင်တွေမှာလည်း ဆိုင်ရှေ့စက္ကူပန်းပင်အောင်မှာ ခုံတွေဝိုင်းရံချပြီး စားပွဲခင်းထားကြပါသည်။ အဲဒီအချိန်တုန်းကဆိုရင်မိုးဗြဲမြို့သည် စက္ကူပန်းပင်ရိပ်မှာခိုလှုံသည့်မြို့တစ်မြို့လို့ပြောလို့ရလောက်အောင် စက္ကူပန်းပင်တွေများခဲ့ပါသည်။ ရှင်သူရိယသည် ထိုစက္ကူပန်းပင်အောင်ထိုင်ခုံပေါ်မှာထိုင်ပြီး ဘီလူးချောင်းကိုလှမ်းကြည့်နေသည်။
“ရှင်သူရိယ ဘာကြည့်နေတာလဲ”
“ဘီလူးချောင်းကိုပေါ့”
“ရေကသိုဏ်းရှုနေတာလား”
“ရှုမလို့ဘဲ ကသိုဏ်းကအနုပညာမဆန်လွန်းလို့ မရှုဖြစ်ဘူး”
“အောင်းမာ အနုပညာဆန်သတဲ့လား” လို့ပြောပြီး ရှင်ဝိမလက သူ့ကိုကြည့်ပြီး အားရပါးရရီလိုက် ချင်သည်။ သူတို့အချင်းချင်းတွေ့လိုက်ရင် သူတို့အထာနဲ့သူတို့ကရှိပြီးသား။ စာလေးမတောက်တခေါက်ဖတ်ပြီး စာအုပ် ထဲကစကားကိုသုံးတတ်သည်။ ကိုယ်နဲ့လိုက်ဖက်သည် မလိုက်ဖက်သည် မသိ၊ ပြောချင်တာတွေပြောတတ် ကြသည်။ အကြောင်းမသိတဲ့သူတွေဆိုရင် စကားကြီးစကားကျယ်ပြောတယ်ဆိုပြီး အမြင်ကပ်ခံရတာ တာခဏခဏပဲ။ ဘီလူးချောင်းထဲကရေလှိုင်းတွေကို ကြည့်ပြီးဘီလူးချောင်းအကြောင်းကိုပြောကြလေသည်။
ထိုဘီလူးချောင်းဘေးတွင်စိုက်ပျိုးရေးလုပ်ကြသည်၊ ဘုရားပွဲလုပ်ကြသည်၊ အပန်းဖြေကြသည်။ ထိုရေကိုသောက်သုံးကြပြီးနှစ်သက်ကျေနပ်မှုပုံစံအမျိုးမျိုးဖြင့်ချီးမွမ်းပြောဆိုကြသည်။ ထိုရေကိုသုံးစွဲကြ၍ သီနှံအထွက်ကောင်းပုံအမျိုးမျိုးတို့ဖြင့် ဂုဏ်ယူဝင့်ကြွားစွာပြောကြသည်။ လူတွေပြောဆိုချီးမွမ်းကြသော် လည်း လူတွေရဲ့အသံကိုလျစ်လျူရှုကာ ဘီလူးချောင်းသည်မကြားသလိုပင်တည်ငြိမ်စွာ ဆက်လက်စီးဆင်း နေသည်။ ချီးမွမ်းသံများရှိသလိုကြောက်လန့်သံများလည်းရှိပါသည်။ တစ်ချိန်တုန်းကဘီလူးချောင်းမှာ အမျိုး သမီးတစ်ယောက် အဝတ်လျှော်ရင်း မဆင်မခြင်အဝတ်သိမ်းရာကနေရေစီးကြောင်းနဲ့အတူအဝတ်တစ်ထည် မျှောပါသွား၍ အဝတ်လျှော်သည့်အမျိုးသမီးက မျှောပါသွားသည့်အဝတ်ကိုလိုက်ဆယ်ရင်း ရေနစ်သွား၍ သေသွားလေသည်။ ထိုကိုအစွဲပြု၍ ဘီလူးချောင်းသည်လူကိုစားသည်ဟုလည်းဆိုကြသည်။ တစ်ခါတုန်းက ဆိုရင်အမျိုးသမီး တစ်ယောက်ဘီလူးချောင်းမှာကလေးကိုရေချိုးပေးပါသည်။ ကလေးကတစ်နှစ်သာသာ လောက်ပဲရှိဦးမည်။ ကလေးကိုရေချိုးပေးပြီး အမျိုးသမီးကခေါင်းလျှော်လေသည်။ ခေါင်းလျှော်နေတုန်း ကလေးကရေထဲဆင်းကာ ရေကစားလေသည်။ အမျိုးသမီးကလည်း ဘာမှမဖြစ်လောက်ဘူးထင်ပြီး ဘာမှ မပြောဘဲ ခေါင်းဘဲဆက်လျှော်နေပါသည်။ ခေါင်းလျှော်ပြီးကလေးကိုသတိရလို့ကြည့်လိုက်သောအခါ ကလေးကရေထဲမျှောသွားပြီဖြစ်သည်။ အဲဒါကိုလည်း ဘီလူးချောင်းက ကလေးကိုစားသည်ဟုသမုတ်ကြ ပြန်ပါသည်။ ထိုထင်မြင်ချက်များကိုလည်း လျစ်လျူရှုကာ ဘီလူးချောင်းသည်မသိသလိုပုံမှန်အတိုင်း စီး ဆင်းနေပါသည်။ တစ်ခါတစ်ရံဘီးလူးချောင်းသည် ခံစားချက်ကင်းမဲ့သည့်စမ်းချောင်းတစ်ချောင်းအသွင် သရုပ်ဆောင်ပြသွားပါသည်။
ထိုဘီလူးချောင်းသည်နေသာသောနေ့တွေဆိုရင် အရောင်အလျှပ်လျှပ်နဲ့လှုပ်ခါကာ ထိုးဆင်းလာ သော နေရောင်ခြဉ်နဲ့အတူကခုန်ပျော်မြူးလေသည်။ အေးသောဆောင်းရာသီမှာဆိုရင် ကျလာသောနှင်း တွေကိုခံယူထားသလို ရေခိုးရေငွေ့တွေကိုလည်း ပြန်လည်ထုတ်ပေးလေသည်။ မိုးရွာသောမိုးသီတွေမှာ လည်း မိုးရေများ၏ စီးဆင်းရာလမ်းကြောင်းအားလုံးကိုလည်းကြိုဆိုလျက်ရှိပါသည်။ ထိုကဲ့သို့အချိန်တိုင်းမှာ အသင့်ရှိနေခြင်းကြောင့်ပင် ဘီလူးချောင်းသည် အမြဲစီးဆင်းနေနိုင်ခဲ့လေသည်။ အမြဲရှင်သန်လျက်ရှိပါ သည်။ ထိုအမြဲရှင်သန်နေသော ဘီလူးချောင်းသည် စကားပြောလာသောနေ့တစ်နေ့ ရောက်လာခဲ့လေပြီ။
ဆက်ရန်
အရှင်နန္ဒိယ(ဖယ်ခုံ)
ဘီလူးေခ်ာင္းေျပာေသာေန႔တစ္ေ န႔ အခန္း(၁)
ဘီလူူးေခ်ာင္း
ဘီလူးေခ်ာင္းသည္ မိိုးၿဗဲၿမိဳ႕ထဲရွိေသာေခ်ာင ္းတစ္ေခ်ာင္းျဖစ္သည္၊ ထိုေခ်ာင္းသည္ လြိဳင္ေကာ္ၿမိဳ႕ ထဲသို႔ စီးဆင္းသြားေလသည္။ ထိုမွတစ္ဆင့္ေရအားလွ်ပ္စစ္ထ ုုတ္ရာေလာပိတသို႔ဦးတည္စီးဆ င္းေသာ ေခ်ာင္းျဖစ္ပါသည္။ ထိုေခ်ာင္းသည္သဘာဝေခ်ာင္းပီ သစြာပင္ ေကာက္ေကြ႔ကာစီးဆင္းသြားေလသည ္။ ေကာက္ေကြ႔ေနေသာေခ်ာင္း၏ ေဘးမွာရွိသည့္စိုက္ခင္းမ်ား သည္လည္း တစ္ဆယ့္ႏွစ္ရာသီလုံးလုံး လိုအပ္ သေလာက္ေရေတြရေနေသာေၾကာင့္ စိုက္ခင္းမ်ားကအၿမဲစိမ္းစို လ်က္ရွိပါသည္။ ထိုဘီလူးေခ်ာင္းသည္ စိုက္ပ်ိဳးေရးလုပ္သားေတြအတြ က္ မိခင္ျဖစ္သလို ေခ်ာင္းေဘးရွိေသာရြာေတြကိုလ ည္း လိုအပ္သည့္ေရကိုု ေပးေနေသာေၾကာင့္ေက်းရြာမ်ား ၏မိခင္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုဘီလူးေခ်ာင္းသည္ဖယ္ခုံကေ နစီးဆင္းလာေသာ ေရျဖစ္သည္၊ ဖယ္ခုံအင္းကေရ ျဖစ္သည္။ ဖယ္ခုံအင္းသည္စကားအင္းကေနစီ းဆင္းလာေသာေရျဖစ္သည္။ စကားအင္းသည္ အင္းေလးကန္ကေနစီးဆင္းလာေသာေ ရျဖစ္သည္။
ထိုအင္းေလးကန္ကေရသည္ ေတာင္ ႀကီး၊ ရပ္ေစာက္၊ ရြာငံ၊ ပင္းတယစသည့္အရပ္အသီးသီးကစီး ဆင္းလာေသာေရတို႔၏ ေပါင္းစပ္ထားေသာေရ ပင္ျဖစ္သည္။ အင္းေလးကန္ကေနမွစီးဆင္းလာေသ ာထိုေခ်ာင္းေရထဲသို႔ ပင္ေလာင္း၊ ဖယ္ခုံ စသည့္အရပ္ကစီးလာေသာေရမ်ားလည ္း ထပ္ဆင့္ေပါင္းစပ္ထားပါသည္။ ထိုဘီလူးေခ်ာင္းေရသည္ ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္းေဒသ အသီးသီးရွိေသာေရစက္ေရေပါက္ မ်ားတို႔ စုေပါင္းထားသည့္ ျပယွဂ္တစ္ခုဟုလည္းဆိုႏိုင္ပ ါသည္။
ထိုေရသည္ေရခ်ိဳျဖစ္၍ လိုအပ္သလိုသုံးလို႔ရ သည္။
ေမြေတာ္ေက်ာင္း၊ ေညာင္ဝိုင္းေက်ာင္းတို႔ဆိုလ ွ်င္ ထိုဘီလူူးေခ်ာင္းေဘးကျဖစ္၍ ထိုေက်ာင္းတို႔၌ ေနေသာစာသင္သားကိုရင္ေလးေတြဆ ိုရင္ ဘီလူးေခ်ာင္းမွာေရခ်ိဳးရင္း ေရကူးသည့္အတတ္ပညာကို ဘယ္ သူသင္လို႔သင္မွန္းမသိ အလိုလိုတတ္ခဲ့ၾကပါသည္။ အၿမဲတမ္းတိတ္ဆိတ္မႈကိုတန္ဖိ ုးထားေသာ ရဟန္းသံ ဃာမ်ားအဝန္းအဝိုင္းထဲတြင္ ေဆာ့တတ္ကစားတတ္သည့္အရြယ္ျဖစ ္ေနေသာကိုရင္ေလးေတြအတြက္ အနည္းငယ္က်ဥ္းေျမာင္းသလိုခံ စားမႈမ်ားသည္ ဘီလူူးေခ်ာင္းထဲခုန္ခ်ၿပီးေ ရခ်ိဳးေသာအခါ က်ဥ္းက်ပ္ေန ေသာစိတ္ခံစားမႈကို ေဆးေက်ာေပးၿပီးသားျဖစ္သြားေ လသည္။ ကိုရင္ရွင္သူရိယဆိုရင္ စိတ္ညစ္သည့္အခါ ေက်ာင္းရဲ႕အေရွ႕ဘက္က အရိပ္ရစကၠဴပန္းပင္ေအာက္ထိုင ္ခုံေပၚထိုင္ၿပီး အေရွ႕ဘီလူးေခ်ာင္းကိုပဲလွမ္ းၾကည့္လုိက္သည္။ ဘီလူးေခ်ာင္းကိုျမင္တာနဲ႔ စိတ္ခံစားမႈကတစ္မ်ိဳးေျပာင္ းသြားေလသည္။
ဘီလူးေခ်ာင္းကိုၾကည့္လွ်င္ တရစပ္ေျပးဆင္းေနေသာေရစီး
ေၾကာင္းမ်ားကိုျမင္ေနရသည္။
ထိုေရစီးေၾကာင္းထဲတြင္ ငါးပုဇြန္မ်ိဳးစုံလည္း ေပ်ာ္ျမဴးေနၾကသည္ကို ျမင္ေယာင္ပါသည္။ ငါးတို႔ပုဇြန္တို႔ေပ်ာ္ျမဴး သလိုပဲ လူေတြလည္းေရထဲမွာေရကူး ကစားနည္းမ်ိဳးစုံျဖင့္ေပ်ာ္ ျမဴးၾကသည္ကိုလည္း ျမင္ေယာင္မိပါေတာ့သည္။ ထိုေပ်ာ္ျမဴးမႈပုံရိပ္မ်ားသ ည္ ျမင္ေယာင္သူ၏ရင္ထဲကိုလည္းကူ းစက္လာပါေတာ့သည္။ ထိုသို႔ေသာခံစားမႈမ်ိဳးကိုရ လာေသာအခါ ေစာ ေစာကညစ္ေနသည့္စိတ္မ်ားသည္ ေရစီးေၾကာင္းနဲ႔ အတူစီးဆင္းၿပီးေမွ်ာသြားေလသ ည္။ ၾကည္လင္ေသာ စိတ္ျဖစ္စဥ္မ်ားက်န္ရစ္ခဲ့ေ သာသည္။ ဘီးလူးေခ်ာင္းထဲက ေရစီးေၾကာင္းသည္ စိတ္ၾကည္လင္ဖို႔အတြက္ ၾကည့္စရာမွန္တစ္ခ်ပ္ျဖစ္လာခ ဲ့ေလသည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္မိုးၿဗဲၿမိဳ႕မ ွာစကၠဴပန္းပန္သိပ္ေပါမ်ားေသ ာအခ်ိန္ျဖစ္သည္။
အျခားေနရာမွာေတာ့ ဘယ္လိုေခၚလည္းမသိပါ၊ မိုးၿဗဲမွာေတာ့
စကၠဴပန္းပင္ဟုေခၚပါသည္။ အနံကမရွိ၊ ပန္း၏အေရာင္က အနီေရာင္လည္းရွိပါသည္။
အျဖဴေရာင္လည္းရွိပါသည္။ စကၠဴပန္းပင္ေပါက္ပုံကထူးဆန္ းသည္။ အလယ္မွာအပင္ခပ္ႀကီးႀကီးတစ္ပ င္ေပါက္သည္။ ထိုအပင္ေပၚမွာပင္ အပင္၏အျမစ္နားကစ၍ ႏြယ္ပင္လိုအကိုင္းေလးေတြျဖာ ထြက္သည္ ထိုႏြယ္ပင္အကိုင္းေပၚမွာပင္ အရြက္မ်ား၊
အပြင့္မ်ားက သူထက္ပိုထြက္လာႏိုင္ဖို႔ အလုအယပ္ထြက္လာၾကပါသည္။
ထိုအပင္ကေျခာက္ေပ၊ ခုႏွစ္ေပေလာက္ရွိသျဖင့္ အပင္၏ပတ္ပတ္လည္မွာသစ္သားျပာ းမ်ားနဲ႔ဝုိင္းရံထားၿပီး အပင္၏ေအာက္ေျခပတ္လည္မွာ ထိုင္ခုံေတြျပဳလုပ္ၾကပါသည္။ ေမြေတာ္ေက်ာင္းမွာလုပ္သလိုပ င္ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကဆိုရင္ မိုးၿဗဲၿမိဳ႕မွာ စကၠဴပန္းပင္ေတြက တစ္ၿမိဳ႕လုံးလုိလုိေနရာတိုင ္းမွာျမင္ေတြ႔ရပါသည္။
တစ္ခ်ိဳ႕စားေသာက္ဆိုင္ေတြမွ ာလည္း ဆိုင္ေရွ႕စကၠဴပန္းပင္ေအာင္မ ွာ ခုံေတြဝိုင္းရံခ်ၿပီး စားပြဲခင္းထားၾကပါသည္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကဆိုရင္မိုး ၿဗဲၿမိဳ႕သည္ စကၠဴပန္းပင္ရိပ္မွာခုိလႈံသည ့္ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕လို႔ေျပာလို ႔ရေလာက္ေအာင္ စကၠဴပန္းပင္ေတြမ်ားခဲ့ပါသည္ ။ ရွင္သူရိယသည္ ထိုစကၠဴပန္းပင္ေအာင္ထိုင္ခု ံေပၚမွာထိုင္ၿပီး ဘီလူးေခ်ာင္းကိုလွမ္းၾကည့္ေ နသည္။
“ရွင္သူရိယ ဘာၾကည့္ေနတာလဲ”
“ဘီလူးေခ်ာင္းကိုေပါ့”
“ေရကသိုဏ္း႐ႈေနတာလား”
“႐ႈမလို႔ဘဲ ကသိုဏ္းကအႏုပညာမဆန္လြန္းလို ႔ မ႐ႈျဖစ္ဘူး”
“ေအာင္းမာ အႏုပညာဆန္သတဲ့လား” လုိ႔ေျပာၿပီး ရွင္ဝိမလက သူ႕ကိုၾကည့္ၿပီး အားရပါးရရီလိုက္ ခ်င္သည္။ သူတို႔အခ်င္းခ်င္းေတြ႔လိုက္ ရင္ သူတို႔အထာနဲ႔သူတို႔ကရွိၿပီး သား။
စာေလးမေတာက္တေခါက္ဖတ္ၿပီး စာအုပ္ ထဲကစကားကိုသုံးတတ္သည္။
ကိုယ္နဲ႔လိုက္ဖက္သည္ မလိုက္ဖက္သည္ မသိ၊ ေျပာခ်င္တာေတြေျပာတတ္ ၾကသည္။
အေၾကာင္းမသိတဲ့သူေတြဆိုရင္ စကားႀကီးစကားက်ယ္ေျပာတယ္ဆို ၿပီး အျမင္ကပ္ခံရတာ တာခဏခဏပဲ။ ဘီလူးေခ်ာင္းထဲကေရလႈိင္းေတြ ကို ၾကည့္ၿပီးဘီလူူးေခ်ာင္းအေၾက ာင္းကိုေျပာၾကေလသည္။
ထိုဘီလူးေခ်ာင္းေဘးတြင္စိုက ္ပ်ိဳးေရးလုပ္ၾကသည္၊ ဘုရားပြဲလုပ္ၾကသည္၊ အပန္းေျဖၾကသည္။ ထိုေရကိုေသာက္သုံးၾကၿပီးႏွစ ္သက္ေက်နပ္မႈပုံစံအမ်ိဳးမ်ိ ဳးျဖင့္ခ်ီးမြမ္းေျပာဆိုၾကသ ည္။ ထိုေရကိုသုံးစြဲၾက၍ သီႏွံအထြက္ေကာင္းပုံအမ်ိဳးမ ်ိဳးတို႔ျဖင့္ ဂုဏ္ယူဝင့္ၾကြားစြာေျပာၾကသည ္။ လူေတြေျပာဆိိုခ်ီးမြမ္းၾကေသ ာ္ လည္း လူေတြရဲ႕အသံကိုလ်စ္လ်ဴ႐ႈကာ ဘီလူးေခ်ာင္းသည္မၾကားသလိုပင ္တည္ၿငိမ္စြာ ဆက္လက္စီးဆင္း ေနသည္။ ခ်ီးမြမ္းသံမ်ားရွိသလိုေၾကာ က္လန္႔သံမ်ားလည္းရွိပါသည္။ တစ္ခ်ိန္တုန္းကဘီလူးေခ်ာင္း မွာ အမ်ိဳး သမီးတစ္ေယာက္ အဝတ္ေလွ်ာ္ရင္း မဆင္မျခင္အဝတ္သိမ္းရာကေနေရစ ီးေၾကာင္းနဲ႔အတူအဝတ္တစ္ထည္ ေမွ်ာပါသြား၍ အဝတ္ေလွ်ာ္သည့္အမ်ိဳးသမီးက ေမွ်ာပါသြားသည့္အဝတ္ကိုလိုက ္ဆယ္ရင္း ေရနစ္သြား၍ ေသသြားေလသည္။ ထိုကိုအစြဲျပဳ၍ ဘီလူးေခ်ာင္းသည္လူကိုစားသည္ ဟုလည္းဆိုၾကသည္။ တစ္ခါတုန္းက ဆိုရင္အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္ဘီလူးေခ်ာင္းမွာကေလ းကိုေရခ်ိဳးေပးပါသည္။ ကေလးကတစ္ႏွစ္သာသာ ေလာက္ပဲရွိဦးမည္။ ကေလးကိုေရခ်ိဳးေပးၿပီး အမ်ိဳးသမီးကေခါင္းေလွ်ာ္ေလသ ည္။
ေခါင္းေလွ်ာ္ေနတုန္း ကေလးကေရထဲဆင္းကာ ေရကစားေလသည္။ အမ်ိဳးသမီးကလည္း
ဘာမွမျဖစ္ေလာက္ဘူးထင္ၿပီး ဘာမွ မေျပာဘဲ ေခါင္းဘဲဆက္ေလွ်ာ္ေနပါသည္။
ေခါင္းေလွ်ာ္ၿပီးကေလးကိုသတိ ရလို႔ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ ကေလးကေရထဲေမွ်ာသြားၿပီျဖစ္သ ည္။
အဲဒါကိုလည္း ဘီလူးေခ်ာင္းက ကေလးကိုစားသည္ဟုသမုုတ္ၾက ျပန္ပါသည္။
ထိုထင္ျမင္ခ်က္မ်ားကိုလည္း လ်စ္လ်ဴ႐ႈကာ ဘီလူးေခ်ာင္းသည္မသိသလိုပုံမ ွန္အတိုင္း စီး ဆင္းေနပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံဘီးလူူးေခ်ာင္းသည ္ ခံစားခ်က္ကင္းမဲ့သည့္စမ္းေခ ်ာင္းတစ္ေခ်ာင္းအသြင္ သရုပ္ေဆာင္ျပသြားပါသည္။
ထိုဘီလူးေခ်ာင္းသည္ေနသာေသာေ န႔ေတြဆိုရင္ အေရာင္အလွ်ပ္လွ်ပ္နဲ႔လႈပ္ခါ ကာ ထိုးဆင္းလာ ေသာ ေနေရာင္ျခဥ္နဲ႔အတူကခုန္ေပ်ာ ္ျမဴးေလသည္။
ေအးေသာေဆာင္းရာသီမွာဆိုရင္ က်လာေသာႏွင္း ေတြကိုခံယူထားသလို
ေရခိုးေရေငြ႔ေတြကိုလည္း ျပန္လည္ထုတ္ေပးေလသည္။ မိုးရြာေသာမိုးသီေတြမွာ လည္း
မိုးေရမ်ား၏ စီးဆင္းရာလမ္းေၾကာင္းအားလုံ းကိုလည္းႀကိဳဆုိလ်က္ရွိပါသည ္။ ထိုကဲ့သို႔အခ်ိန္တိုင္းမွာ အသင့္ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ပင္ ဘီလူးေခ်ာင္းသည္ အၿမဲစီးဆင္းေနႏိုင္ခဲ့ေလသည္ ။ အၿမဲရွင္သန္လ်က္ရွိပါ သည္။ ထိုအၿမဲရွင္သန္ေနေသာ ဘီလူးေခ်ာင္းသည္ စကားေျပာလာေသာေန႔တစ္ေန႔ ေရာက္လာခဲ့ေလၿပီ။
ဘီလူူးေခ်ာင္း
ဘီလူးေခ်ာင္းသည္ မိိုးၿဗဲၿမိဳ႕ထဲရွိေသာေခ်ာင
ထိုအင္းေလးကန္ကေရသည္ ေတာင္ ႀကီး၊ ရပ္ေစာက္၊ ရြာငံ၊ ပင္းတယစသည့္အရပ္အသီးသီးကစီး
ထိုေရသည္ေရခ်ိဳျဖစ္၍ လိုအပ္သလိုသုံးလို႔ရ သည္။
ေမြေတာ္ေက်ာင္း၊ ေညာင္ဝိုင္းေက်ာင္းတို႔ဆိုလ
ထိုေရစီးေၾကာင္းထဲတြင္ ငါးပုဇြန္မ်ိဳးစုံလည္း ေပ်ာ္ျမဴးေနၾကသည္ကို ျမင္ေယာင္ပါသည္။ ငါးတို႔ပုဇြန္တို႔ေပ်ာ္ျမဴး
ထိုအခ်ိန္တြင္မိုးၿဗဲၿမိဳ႕မ
တစ္ခ်ိဳ႕စားေသာက္ဆိုင္ေတြမွ
“ရွင္သူရိယ ဘာၾကည့္ေနတာလဲ”
“ဘီလူးေခ်ာင္းကိုေပါ့”
“ေရကသိုဏ္း႐ႈေနတာလား”
“႐ႈမလို႔ဘဲ ကသိုဏ္းကအႏုပညာမဆန္လြန္းလို
“ေအာင္းမာ အႏုပညာဆန္သတဲ့လား” လုိ႔ေျပာၿပီး ရွင္ဝိမလက သူ႕ကိုၾကည့္ၿပီး အားရပါးရရီလိုက္ ခ်င္သည္။ သူတို႔အခ်င္းခ်င္းေတြ႔လိုက္
ထိုဘီလူးေခ်ာင္းေဘးတြင္စိုက
ထိုဘီလူးေခ်ာင္းသည္ေနသာေသာေ
No comments:
Post a Comment